dijous, 28 de febrer del 2013

Mallorca, m'agrada!

Píndoles d'autoestima
El paisatge és sagrat i encara més els noms que li donen forma i relleu, i que expliquen alhora la relació entre l'home i el seu entorn. Quan l'Obra Cultural Balear, l'OCB, me va demanar de participar a la campanya "Mallorca, m'agrada", no ho vaig dubtar ni un moment: havia de parlar del meu pais a partir d'allò que més m'apassiona. Del meu pare (Benigne Palos Vadell 1912-2005) vaig aprendre a estimar les muntanyes i el medi natural en general, i a transitar pel paisatge amb seny i respecte. De la meva mare (Francisca Nadal Company 1927-2012) vaig aprendre a interioritzar amb molt cura i de manera ordenada tot allò que la vida ens regala dia rere dia, per després saber-ho transmetre i comunicar als demés. Malauradament, cap dels dos són vius ara, però hi som jo, una de les tres llavors que sembraren en aquest país nostre, Mallorca-Illes Balears. Serveixi, idò, aquesta entrada per retre homenatge als meus pares -que me donaren la vida, el seny i la sensibilitat necessària per disfrutar de les coses, grans i petites- i, molt especialment, a la meva mare, de la que demà (1 de març) farà un any de la seva mort. I com s'acostuma a dir: QUI ESTIMA EL SEU PAIS, NO EL DESTRUEIX!
Així a la muntanya com a la vida... MALLORCA, M'AGRADA!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada